torsdag 11 oktober 2012

But if you think I look mad today, you should have seen me yesterday!

Går mest omkring och är arg på allt och alla nuförtiden. Måste verkligen komma över att jag inte fick den specialkurs jag ville ha. Men det är inte så lätt eftersom kursen jag fick är ett stort skämt.
Och när man efter den fantastiska, men sorgliga, Torka aldrig tårar utan handskar får se vidriga bilder från Syrien tappar man lätt tron på mänskligheten. Och när Tommy Engstrand står i Aktuellt och försvarar sin, och hans stofil kompisars, rätt att avgöra vilka ord en annan människa upplever som kränkande gror lätt en önskan om att inte vara mänsklig. Och när man i samma program några dagar senare diskuterar abort. Får i alla fall jag lust att ställa mig på närmaste torg och skandera ”Ropen skalla– abortera alla”. HALLÅ!!! Det är snart 2013. Istället för på fostrets rätt att komma till världen bör vi fokusera på kvinnans rätt att välja bort moderskapet och fostrets rätt att inte födas. För nej alla får inte ett lyckligt liv, barn är inte en mänskligrättighet och långt ifrån alla är lämpade att bli föräldrar.
Sverige verkar inte tala med en enad röst för aborträtten, starka krafter i Spanien jobbar för att förbjuda abort, en mormon kanske tar över makten i USA.
Vart tog nutiden vägen? Någon som vet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar